כינים בראסטות. איך מטפלים ואיך נמנעים.

כינים בראסטות. זה נורא. אני לא אנסה ליפות את המצב אבל בהחלט אתן לכן/ם דרך פשוטה להתמודד נגדן.

כינים בראסטות זה אוף אחד גדול. זה מבאס וזה מגעיל. גם בלי ראסטות זה מבאס ומגעיל (בכל גיל) אבל עם ראסטות זה מבאס שבעתיים. קחו שנייה להתבאס. ממש מותר לכם. תקללו את העולם, תקללו את עצמכם, את האחים הקטנים את המצעים בהודו, את האחיינים הנבזיים ומותר אפילו לבכות. זה אפילו מאוד עוזר.

אחרי שסיימתם עם הבאסה ניגש לעבודה מיד. לא להזניח ולא להדחיק. כי כמה שתתחילו לטפל יותר מהר האוכלוסייה שלהן תהיה יותר קטנה והנזק יותר קטן. בכל יום כל כינה בוגרת על ראשכם מטילה כ 6 ביצים בממוצע ובהלך חייה הקצרים משאירה סביב 100 ביצים על ראשכם.  אז אם נדבקתם בכינה אחת כינונת פיצפונת, בתוך שלושה שבועות יהיו לכם 100 כינים על ראש ובתוך פחות מחודשיים יחיו אתכם 5000 כינים על הראש.

איך אפשר לדעת שיש לי כינים בראסטות?

קודם כל זה מגרד, אבל התחושה הזאת בלבד היא לא הוכחה לכינים, לפעמים מגרד לנו מסיבות אחרות כמו לכלוך או קשקשים בראש או גירוד פסיכולוגי שמתחיל אם אנחנו שומעים או חושבים על כינים. מי שקורא עכשיו את הכתבה הזאת ומגרד לו הראש- זה נורמלי. (אפילו הראש שלי מגרד עכשיו רק מלכתוב על כינים).

כינים אוהבות המיוחד להטיל את ביצהן באיזור העורף ומאחורי האוזניים, וכשנראה לדעת אם יש לנו כינים נבקש ממישהו להסתכל שם. יהיו שם מצבורי ביצים או בייצים בודדות. בכל מקרה אפילו ביצה אחת על הראש מספיקה כדי להתחיל טיפול.

מה ההבדל בין טיפול בכינים בראסטות מאשר בשיער פזור?

בשיער פזור עושים טיפול עם תכשיר שהורג כינים. התכשירים האלה, למרות שכתוב עליהם שהם הורגים גם ביצים, הם לא עושים את זה ביעילות מדהימה ולכן שיער פזור מסרקים עם מסרק צפוף את השיער למוות עד שבטוחים שהוצאנו עד אחרונת הביצים. חוזרים על הטיפול ועל הסירוק לאחר שבוע כדי לוודא הריגה.

בראסטות אי אפשר לסרק את הכינים, אז אנחנו חייבים להמתין לבקיעת כל הביצים ולחזור על הטיפול אחרי שבוע לפני שהכינים שבקעו מספיקות להתבגר ולהטיל בעצמן. בראסטות נעשה טיפול נוסף לאחר עוד שבוע כדי לוודא שאם במקרה נשארה ביצה שעוד לא בקעה  (יכול גם לקחת לביצה גם 9 ימים לבקוע) נחסל גם את הכינה ההיא.

מכירה תכשיר נגד כינים שמומלץ לראטות?

אני ממליצה על פרא פלוס כי הוא מגיע בתרסיס וממש קל לעבוד איתו עם ראסטות פשוט מרססים על כל הראש, מחכים עשר דקות ומנערים את הראש מעל האמבטיה. כל הכינים המתות נופלות על הרצפה. זו הרגשה מגעילה ומצויינת ביחד. לא לשכוח לשים תזכורת לעוד שבוע בדיוק ועוד שבוע אחריו לטיפול נוסף. אפשר מראש לקנות שני בקבוקים כדי שבטוח יספיק לכם ולא יגמר באמצע.

איך אפשר להיפטר מקליפות הביצים הלבנות שנשארו על הראסטות?

בסוף הן נופלות לבד. זה יכול לקחת כמה חודשים טובים אבל זה יירד בסוף. את אלה שרואים אפשר לשלוף עם הציפורניים. ככל שתטפלו יותר מהר יהיו לכם פחות ביצים בראסטות.

אני מעדיף לא להשתמש בכימיקלים. מכירה דרך טבעית להרוג את הכינים?

שמעתי שאפשר להרוג כינים בעזרת נפט או בעזרת אלכוהול 70%. שתי השיטות נשמעות לי לא סימפטיות במיוחד ולא כי טבעיות. גם אני לא מתה על כימיקלים אבל עוד פחות אני מחבבת כינים. במקרה שיתהלכו לי חיות בתוך הראסטות לא יעניין אותי כלום חוץ מלהיפטר מהם כמה שיותר מהר וכמה שיותר ביעילות.

שמעתי שכינים לא מתקרבות לשיער צבוע

גם אני שמעתי את זה. אבל זה פשוט לא נכון. יכול להיות שהצבע יהרוג כינים שכבר על הראש, אבל ממש לא ימנע מהן מלהתקרב.

אז איך בכל זאת נמנעים מהדבקה של כינים בראסטות?

שאלת השאלות!
אני מסדרת ראסטות כבר 13 שנים וראיתי מלא ראסטות מכונמות בחיי, גם טיפלתי בלא מעט. עבדתי שנה שלמה בגן ילדים ועוד שנה עם ילדות בבית ספר יסודי. רבות מהן היו מכונמות לגמרי, תמיד עשיתי תסרוקות לכולן, ועשיתי גם לא מעט טיפולי כינים לחברים עם ראסטות ולילדות מפוצצות.  מעולם לא נדבקתי בכינים (טפו) רוצים לדעת איך?

מתוך מודעות אני אף פעם לא מצמידה את הראסטות של לראשים אחרים בייחוד לא לראשים של ילדים.
כשאני מטפלת בראש עם כינים אני אוספת את השיער ושמה כובע או מטפחת.
בהודו השתמשתי במצעים מהבית, ואם אני חובשת כובע של מישהו אני תמיד מנערת אותו כדי לוודא שהוא נקי מכינים.
לימדתי את הילד שלי לא להצמיד ראש לראשים של ילדים אחרים ובינתיים, (טפו) הוא לא הביא כינים מהגן וגם לו יש ראסטות. בכל זאת אני בודקת לו את הראש בכל הזדמנות.

זהו. זה פשוט עניין של מודעות וזהירות.

אני מאחלת לכם התמודדות קלה, אל תתייאשו ואל תחשבו אפילו לגזור את הראסטות. אתם תנצחו את המנוולות הקטנות אל דאגה. זה עובר.