איגדתי עבורכם מגוון שאלות ותשובות שנשאלתי לאורך השנים. כל המידע על עשייה ותחזוקה של ראסטות

כמה זמן זה לוקח לעשות ראסטות? תלוי באורך ובסוג השיער בשיער קצר ויבש 5-6 שעות, וככל שהשיער שמן, עבה או ארוך יותר גם משך הזמן לעשיית הראסטות מתארך.

השיער שלי נהייה ראסטות מעצמו, אני רוצה ראסטות טבעיות שיראו טוב, האם את יכולה לעזור בהתחלה שלהן?

כן. יש אפשרות לבצע חלוקה של השיער בעלות נמוכה יחסית. כך תוכלו לשלוט על מספר הראסטות, עובי הראסטות, ואפן החלוקה שלהם על הראש. את הקשירה עצמה אפשר לעשות לבד, להיעזר בחברים או לתת לזמן לעשות את שלו. בהמשך ניתן להגיע לסידורים, והתוצאות מפתיעות! זה כיף לעשות לעצמך ראסטות 

איך שומרים על ראסטות נקיות?  בקיץ מומלץ לחפוף את הראסטות פעם בשבוע. בחורף אפשר לחפוף כל 10 ימים עד שבועיים. מומלץ להשתמש בשמפו רגיל או נגד קשקשים ולדלל אותו עם מים בבקבוק ריק, בצורה זו השמפו יחלחל אל תוך הראסטות ויגיע אל כל נקודה בקרקפת.  מומלץ בשטיפה גם להפוך את הראש בכדי לאפשר לזרם לשטוף את אחורי הראש והעורף משאריות סבון בכל חפיפה יש לחזור פעמיים עם השמפו . אין צורך לשפשף את קרקפת, זה מבלגן את הראסטות, במיוחד אם הן חדשות.

מה עושים אם נתקע לכלוך בתוך הראסטות?

אם נתקע לכם בראסטות לכלוך כזה:

לכלוך בראסטות
מה זה האיכסה הזה ואיך נפטרים ממנו?

ניתן להגיע אליי לחפיפה יסודית, או לבקש עזרה בחפיפה. כל הפרטים על לכלוך שתקוע בראסטות בפוסט הזה.

האם ראסטות זה הורס את השיער? לא, אבל זה עושה מלא קשרים…  שורש השערה לא נפגע מהראסטות וממשיך לצמוח כרגיל.  בעתיד אם תרצו לשוב לשיער חלק, תוכלו לפרק את הראסטות או לגדל את שיערכם מחדש והוא ישוב להיות כשהייה.

האם אפשר לפרק את הראסטות? כן אפשר. אני פירקתי את הראסטות שהיו לי אחרי 5 שנים, זה לקח לי חודשיים והשיער חזר להיות חלק ומבריק אחרי תקופה קצרה של טיפול עם שמן פשתן. תהליך הפירוק לא פשוט ודורש הרבה סבלנות. ככל הראסטות ישנות יותר, הקשרים מתהדקים וקשה יותר לפרקם. במקרה הזה ניתן לגזור חלק מהראסטה ולפרק את השאר לתסרוקת "קארה" . יחד עם זאת, לא עושים ראסטות אם לא בטוחים שרוצים ראסטות , חבל על הכסף ועל המאמץ.

האם את מפרקת ראסטות?

כן, אני מפרקת ראסטות וגם קשרים וגושים אקראיים שנוצרו לכם בשיער. אני עושה את זה בעזרת מסרק וסבלנות. אין גוש או קשר שיאיימו עליי וכבר טיפלתי בגושים מפלצתיים והצלחתי להשיב את השיער בשלמותו ובעדינות למצבו המקורי.
תהליך פירוק הראסטות מתחיל ביום פירוק בו אני מפרקת ומלמדת איך לפרק, בדרך כלל ימשיך בפירוק עצמי ויסתיים בפגישה נוספת להשלמות וטיפול לשיער לפי הצורך.

האם אפשר לעשות ראסטות בשיער דליל?  אפשר! צריך לעשות ראסטות דקות אשר מתעבות עם הזמן. שיער דליל לא אומר בהכרח שיהיו לכן מעט ראסטות ואל תתפתו לתהליכים כימיים כגון "פרמננט" שמזיק לשיער ולא מחזיק מעמד אפילו חפיפה אחת. ראסטות משיער דליל מתעבות עם הזמן ואפילו מעודדות צמיחה חוזרת של שיער שנשר. בתמונה ראסטות משיער דליל מאוד בזמן הקשירה ולאחר שנה.

ראסטות משיער דליל לאחר שנה
בשנה הראשונה הראסטות גם בשיער דליל מאוד מתעבות ומגיעות לגודל רגיל בעובי שתוכנן מראש.

הראסטות שלי מסודרות יחסית ובכל הייתי רוצה לדגם אותם האם אפשר לעשות סידור בקטנה? כן, אני קוראת לזה "דיגומית"- מדובר בסידורון מזורז בו מטפלים לפי הצורך והדרישה ועלותו נמוכה יותר.

אחרי סידור כשהראסטות הדוקות השבילים בקרקפת חשופים, האם אפשר להימנע מזה? ניתן לסדר את הראסטות בצורה רפויה או הדוקה בהתאם לבקשתכם. כשהראסטות הדוקות הסידור מחזיק מעמד לאורך יותר זמן.  אני בדרך כלל משאירה את הראסטות בחלק העליון של הראש רפויות יותר כדי שהשבילים לא יראו.  אמרו לי תמיד מה מפריע לכם, מה אתם מעדיפים ואיך אתם אוהבים את הראסטות שלכם כדי שאוכל להתאים את טכניקת העבודה שמתאימה לכם.

האם אפשר, להפטר מכינים כשיש ראסטות? אפשר להפטר מהן ולא חייבים לגזור את הראסטות. זהו מחזור החיים של כינה: היא בוקעת כשבוע לאחר שהוטלה ומתחילה להטיל ביצים בגיל 10-7 ימים. התכשירים הורגים את הכינים והן נופלות מהראש. צריך להרוג את כל הכינים הצעירות לפני שהן מתחילות להטיל ולכן יש לחזור על הטיפול לפחות 3 פעמים במרווחים של שבוע.
קליפות הבייצים הריקות נשארות דבוקות לשערה במשך כמה חודשים עד שנופלות מעצמן.

מאיזה אורך שיער אפשר לעשות ראסטות? כאשר השיער קצר מידי, קשה מאוד לראסטות להיתפס והן עלולות להתפרק, גם הקשירה שלהן קשה יותר. האורך המינימלי תלוי בסוג השיער: ככל שהשיער מלא יותר/ חלק יותר/ עבה יותר רצוי להאריך אותו יותר, שיער יבש, דליל או מקורזל יכול להגיע עד הפה, השאר מתבקשים במטוטא להתאזר בסבלנות עוד קצת, עד שהפוני יגיע לסנטר.

כמה זה כואב לעשות ראסטות?  אחרי הראסטה הראשונה שמחים לגלות שזה פחות כואב ממה שהם חששו. זה  מושך ומציק, אבל לרוב האנשים זה לא נורא כואב.  הצרה מגיעה בערך בחצי הדרך, כשמתחילה להיגמר הסבלנות, הכל כבר מציק והכל יותר כואב. בסופו של דבר, כשמביטים בראי ורואים ראש מלא בראסטות מפוארות שוכחים בתוך שנייה את הכאב.
יחד עם זאת חשוב להדגיש- לא אמורות להיתלש שיערות בעשיית הראסטות, אם העשייה כואבת מאוד, ואתם מרגישים שתולשים לכם הרבה שיער כנראה שעושים לכם משהו ממש לא נכון. כאשר נתלשות שיערות רבות, מעבר לכאב, מתחילה צמיחה מחודשת שנותנת מראה מבולגן ומחייבת סידורים תכופים וגם שורשי השיערות שנתלשו נשארים תלויים על הראסטות ונראים כמו קשקשים שדבוקים עליה. 

למה זה כל כך יקר לעשות ראסטות? קשירת השיער וסריגתו לראסטות היא עבודה קשה ואינטנסיבית. רמת המחירים היא הוגנת ולרוב דומה  בין עושי הראסטות המקצועיים. חובבנים אשר מציעים לקשור את שיערכם במחיר מוזל לרוב יעשו עבודה  שאינה מקצועית,  מעט ראסטות או ראסטות שנראות רע. בניית הראסטות הראשונית היא קריטית למראה הסופי של הראסטות ולרוב מי שמחפש עבודה זולה משלם על כך בפירוקים פיצולים סידורים תכופים וכו.
בדומה לקעקוע, ראסטות עושים לרוב פעם אחת בחיים ונשארים איתן תקופה ארוכה. קשה מאוד לשנות את החלוקה ואת מספר הרסטות לאחר שנעשו, וזה בעיקר מה שמשפיע על המראה הסופי שלהן.
לכן אל תתפתו לבחור את מי שיעשה לכם ראסטות לפי הפרש קטן במחיר אלא לפי העבודה וההמלצות.

האם אפשר לצבוע ראסטות? כמובן! זה אפילו קל יותר מאשר לצבוע שיער פזור. אפשר לצבוע, לחמצן, לעשות חינה או SUNIN. אפשר לצבוע רק את הקצוות או רק את השורשים, אפשר אפילו לצבוע כל ראסטה בגוון שונה אם רוצים. תשתוללו.

כיצד שומרים על ריח טוב בראסטות? הדרך היעילה ביותר למנוע ריח רע מהראסטות היא לאפשר להן להתייבש במקום מאוורר. שינה עם ראסטות רטובות, זה יוצרת ריח של טחב. לא מומלץ אפילו לאסוף את הראסטות כשהן רטובות. המלצתי היא לחפוף את הראסטות, תמיד לפחות פעמיים, רק במהלך היום או להיעזר במייבש שיער כדי לא להשאיר אותן רטובות לאורך זמן. ביציאה ממקום אפוף עשן, יש לנער את הראסטות במשך דקה על מנת לאוורר אותן מהעשן ולמנוע ריח רע. 

מה עושים במקרה של גרוי/ גרוד בקרקפת או הופעה מוגברת של קשקשים? לרוב קשקשים נובעים מיובש בעור, ניתן לטבול צמר גפן בשמן שקדים בתוספת מספר טיפות של שמן רוזמרין ולמרוח על הקרקפת לפני השינה, כמובן לחפוף בבוקר. במקרים קשים יותר ניתן לרכוש תרחיף בשם "סבוסל" בבית מרקחת, למקרים בהם הקשקשים נובעים "מסבוראה" ולמרוח על הקרקפת באותו אופן כחצי שעה לפני חפיפה.

האם מומלץ להשחיל את הראסטה בתוך עצמה כדי להדק את השורש? בשום פנים ואופן לא! השחלה מסוג כזה פותחת חור בראסטה מהדקת אותה יותר מידיי, מעוות את צורתה לחלוטין ואין בה תועלת. מי שמתעקש, יש להשחיל בצד הראסטה בחלק קטן מעוביה, ולהשחיל בכיוון אחד מלמטה למעלה. הכי מומלץ לא להשחיל בכלל ולטפל בראסטות רק בהפרדה בינהן. 

באיזה תדירות צריך לטפל בראסטות והאם אני יכול לעשות את זה בעצמי? תדירות סידור הראסטות תלוי בסוג השיער ובפדנטיות האישית. הסידור הראשון הוא חשוב מאוד כי בחודשיים הראשנים הראסטות עוברות תהליך של התהדקות והתנפחות, הסידור הראשון מקבע אותן סופית והוא צריך להתבצע כחודשיים לאחר הבנייה. לאחר מכן בשנה הראשונה מומלץ לסדר כל 3 חודשים והחל מהשנה השנייה התדירות פוחתת, פעמיים או 3 פעמים בשנה זה סביר. חשוב לציין שראסטות שנבנו בהתחלה כמו שצריך אינן נוטות להתחבר, להתעוות, להתכווץ או להיפרם ובאופן כללי דורשות פחות טיפול. מומלץ לרכוש מסרגה ולתחזק את הראסטות לבד כך תוכלו להאריך את משך הזמן שבין הטיפולים. חשוב מאוד בין סידורים להפריד בין הראסטות הדבר יתמוך בצמיחה של השיער לראסטה עגולה ויפה.

האם את ממליצה להאריך את הראסטות באמצעות תוספות שיער? באופן כללי אני לא ממליצה להשתמש בתוספות למעט לצורך תיקונים נקודתיים באזורים עם שיער דליל או פגוע. חלק מההנאה בראסטות היא לגדל אותן בעצמנו בלי קיצורי דרך.
בטכניקת קשירה שלי, הראסטות כמעט ולא מקצרות את השיער כלל ופשוט אין צורך בתוספת. מידע נוסף על תוספות שיער בראסטות ניתן למצוא כאן.

למי שמתעקש:
קיימים שני סוגים עיקריים של תוספת שיער- טבעי וסינטטי. השיער סינטטי זול בהרבה אך יש לו חסרונות רבים, בעיקר שהשיער הסינטטי לא מתבהר משמש בשונה מהשיער הטבעי ואז נוצרים הבדלי צבע שגורמים לתוספות לבלוט כמו כן שיער סינטטי מתבלה מהר ומקבל מראה לא טבעי תחושה לא נעימה כמו של פיאה. שיער טבעי להבדיל, מרגיש ונראה אמיתי לגמרי גם אחרי שנים, אפילו לך יהיה קשה לזהות את החיבור בין הראסטה לתוספת. באופן חד משמעי אני ממליצה למי שמחליט לחבר תוספת לבחור בשיער טבעי למרות שעלותו גבוהה יותר, מי שיצליח להשיג שיער טבעי מחברים או מספרים יצליח לחסוך בצורה משמעותית. לתיקונים נקודתיים אפשר לאסוף שיער שנשר מהמברשת במשך כמה חודשים ולהשתמש בו.
עושים את הראסטות רגיל, ובסוף מחברים את התוספת שהוכנה לראסטות מראש, אפשר (ואפילו כדאי) להוסיף את התוספת בהמשך בסידור ולא חייבים מיד עם בניית הראסטות.

 

לפוסט הזה יש 114 תגובות

  1. עדן

    את יודעת במקרה על מקום/מישהו מקצועי שעושה ראסטות טובות באיזור ירושלים?

    1. danarasta

      כן. חפשי את מלי צמות באינטרנט ותמסרי לה נשיקה גדולה ורטובה ממני.

      1. עידו

        היי איך ניתן ליצור איתך קשר?

        1. ויוי

          האם ניתן לצבוע תוספת ?

          1. danarasta

            תוספות משיער טבעי אפשר לצבוע רגיל.
            כמובן להכהות עם שטיפה, להבהיר עם הבהרה ומעליה שטיפה
            ולשים ךב שבכל הבהרה מחום לבלונד נדרשת שטיפה שמכילה גוון אפור מנטרל, בדרך כלל מסתיים ב 1.

      2. עידו

        היי כיצד ניתן איתך קשר?

      3. מומי

        היי אני ספורטאי ואני נותה להזיע הרבה באזור השיער באיזה תדירות אני צריך לחפוף? הראסטות שלי הם freeform

        1. danarasta

          הי מומי.
          אין לזה תשובה אחת.
          כמה שמתאים לך. המים לא יפרקו לך את הראסטות, רק חשוב אחרי החפיפה להפריד בין הראסטו שמתחברות ולייבש היטב.

  2. אלמוג

    האם את מכירה מקום טוב שאפשר לעשות בו ראסטות בצפון?
    כמה בערך עולה לעשות ראסטות עם תוספות שיער טבעיות?

    1. danarasta

      שלום אלמוג
      אני עושה ראסטות בצפון.
      מחיר ראסטות עם תוספות נקבע לפי אורך השיער ואורך התוספת. אתה מוזמן לשלוח תמונה לקבל הצעת מחיר

      1. בר

        מה המחיר של ראסטה סינטטית רגילה שחורה/חומה באורך יחסית ארוך *באילת*?

        1. danarasta

          אני לא יודעת כמה עולה ראסטה סינטטית באילת
          אף פעם לא התעניינתי
          זה תלוי במי שעושה לך וכמה היא משערת שתסכימי לשלם
          בכל מקרה העלות
          של השיער הסינטטי היא זניחה בראסטה אחת

  3. לרה להם

    היי אני לאחרונה נורא מעוניינת לעשות ראסטות ,
    את מכירה מישהו שעושה באילת?או באזור?

    1. danarasta

      הי לרה. לא אני לא מכירה.

  4. אופיר

    אם עושים ראסטות בשיער ממש דליל לא נוצרות קרחות או כמות ראסטות ממש קטנה?

    1. danarasta

      לא אופיר,
      צריך להבדיל בין שיער דליל ודק מטבעו לבין שיער שנושר ומקריח
      אם השיער פשוט דק אז אין שום בעייה עדיין אני עושה 50 ראסטות
      בהתחלה הן דקות אבל עם הזמן מתעבות.

  5. ספיר

    היי מכירה מישהו/מישהי שעושים ראסטות באיזור רחובות/ראשון לציון?

    1. danarasta

      ספיר, שווה לך לפנות יום ולהגיע אליי. לפחות לבנייה של הראסטות אם לא לסידורים.
      ראסטות עושים פעם אחת וזה נשאר איתך שנים, עוד שעה יותר או פחות של נסיעה קטן עלייך.

  6. יוספה

    אני בת 15 וחצי אני יכולה לעשות ראסטה בלי אישור הורים?

    1. danarasta

      מבחינתי כן
      זה עניין שלך מולם.

      1. אורן חיון

        הייי אני אוכל לעשות ראסטות ואם כן איפה תוכלי ליצור איתי קשר ??0528047003

        1. danarasta

          כדאי להתקשר אליי או לשלוח SMS כדי שאראה את ההודעה מיד

          1. אנג׳י :)

            את עושה פירוק ראסטות?
            יש לי ראסטות כבר שנה ואני רוצה לפרק ..
            שאלתי אנשים אבל כולם לוקחים מעל 2500 שקל מה המחיר של פירוק ראסטות ?

          2. danarasta

            שלום אנג'י
            אני מתחילה פירוק, ומלמדת אותך להמשיך לבד.
            ביום מלא מפרקים בערך חצי ראש. זה עולה 1000 שקל
            לרוב אפשר להמשיך לבד בבית את השאר, או להגיע ליום נוסף.

  7. עדן

    שלום, רציתי לדעת האם יש אזור בצפון שעושה ראסטות כמו באזור עפולה והסביבה?
    והאם אפשר לשלוח לך באיימל את הפרטים לגבי התכנון שלי בשיער ותמונות כדי לקבל יותר פרטים?

    1. danarasta

      אני לא רחוקה מעפולה.
      וכמובן שאפשר לשלוח לי מיילים וגם ווטסאפים וגם אפשר להתקשר.

  8. שרון

    שלום רציתי לשאול מה עושים ששורשי השיער תלויים על הראסטות ונראים כמו קשקשים זה מתסכל

    1. danarasta

      הי שרון
      אפשר לצבוע את הראסטות בצבע דומה לשלך וכל השורשים יצבעו וכך פחות ייראו אותם על הראסטה.
      להמשך אם יש לך הרבה שורשים זה סימן שנתלשות לך הרבה מידיי שיערות בסידור
      אולי את סורגת חזק מידיי או משחילה צמוד מידי
      תנסי פחות למשוך ולהתעלל בהן ויהיו לך הרבה פחות שורשים כאלה.
      מה גם שכל שורש כזה שאת רואה זה שיערה שצומחת מחדש בין הראסטות
      הרבה צמיחה חדשה יוצרת מראה מבולגן שמחייב סידורים תכופים.

  9. שרון

    תודה רבה על התשובה ורציתי גם לשאול אם הראסטות שלי קצת עוקצות כאלה אם את מבינה על מה אני מדברת
    איך אני גורמת להם להיות יותר רכות ונעימות יותר

    1. danarasta

      הראסטות אמורות להיות רכות ונעימות
      הראסטות שלך עוקצות וקשות בגלל סריגה צפופה מידיי או השחלות מרובות
      זה מקשה את הראסטות ופוגע בגמישות.
      כמו שאמרתי לך קודם, פחות סידורים, פחות השחלות, פחות סריגה
      כשהראסטות יצמחו רכות הן לא תגרדנה.

  10. נעמי

    יש לי פצעים קטנים בקרקפת ליד הראסטה, זה מסוכן? ויש דרך לטפל בזה בלי לבזבז כסף?

    1. danarasta

      1. לא, זה לא מסוכן. רק מציק.
      האם את קושרת את השיער עם הראסטה? אם כן כנראה יש על הקרקפת יותר מידי מתח.
      האם את משחילה את הראסטה ומהדקת אותה? אם כן, הפסיקי והפצעים יעברו
      האם סרגת או סרגו לך את הרסטה צמוד מאוד? כנראה צמוד מידיי. כמה ימים זה ישתחרר ויעבור

  11. רועי יהל

    שלום דנה, אני מחפש לעשות רסטות בימים הקרובים
    השיער שלי דליל,ומגיע עד לסנטר
    רציתי לדעת מספר טלפון שלך או שם המקום בו את עושה את הרסטות מכיוון שאת נשמעת לי מקצועית אשמח אם תחזרי אליי
    תודה רבה

    1. danarasta

      הי רועי
      אין בעיה עם שיער דליל, או עם אורך עד הסנטר.
      אני עובדת במספרה של עין השופט בתיאום מראש
      0546441241

  12. מיכל מור

    היי דנה עשיתי ראסטות לא מזמן לפני בערך 3 חודש אני מרגישה שאני משתגעת מהבחינה שפעם בשבוע לחפוף וחומרים בזבזתי מלא כסף עליהם ואני לא חושבת שיש לי עכשיו גם להוציא על להוריד אותם אני ממש מפחדת לעשות גלח ולהראות כמו גבר. ומיצד שני אני גם לא יכולה לחכות שיהיה לי כסף כי לא יהיה לי וראיתי למעלה שרשמת שאפשר לגזור את הראסטה מלמטה ולפרק מלמעלה זה אפשרי שאני יפרק לעצמי? בבקשה תעני זה חשוב

    1. danarasta

      כן אפשר.
      אני מתה על התגובות האלה: "עשיתי ראסטות במקום אחר, קרעו אותי במחיר ואני לא מרוצה מהתוצאות"
      כרגע יש לך שתי אפשרויות: לתת צאנס נוסף לראסטות ולסדר אותן בעלות של 300 שקל. לא צריך שום חומרים אין לי מושג מה מכרו לך.
      או לפרק הכל. לא צריך לגזור כלום, פשוט לפרק לאט צאט על שיער יבש מהקצוות למעלה.
      בהצלחה.

      1. אבי :)

        שלום, אני בן 16 יש לי ראסטות כבר כמעט שנתיים ושורשי השיערה נפגעו באחת הראסטות הקדמיות.
        השורש מתחיל להיות דליל זה נראה לעין, אני לא חושב שאני מתחיל להתקרח בגיל כזה…
        באשר הראסטות האחרות השיער בריא.
        רציתי לדעת מה לעשות כדי לגרום לשיער להתחדש כרגיל ולגדול כמו שצריך.
        אשמח מאוד אם תעזרי לי!

        1. danarasta

          אבי שלום
          שיער שנהיה דליל במקום אחד יכול להיות או שנשר או שנתלש.
          בדוק האם אתה נוטה לשחק בראסטה הזאת לעתים קרובות? לסובב אותה, לקשור איתה את הראסטות? למתוח אותה חזק אל הקוקו?
          אם אתה חושב שהשיער לא נתלש כנראה הוא נשר
          לזה יכולה להיות סיבה רפואית של בעיה בעור
          אני ממליצה לך ללכת לרופא עור. לפעמים דברים כאלה נפתרים עם משחה.
          בטח יהיו לה תשובות.
          האם יש ממש קרחת בצורת עיגול סימטרי מתחת לראסטה, העור אדום ומגרד? אלה יכולים להיות סימן לבעיית עור נקודתית.
          בקשר להקרחה, זה פחות נשמע סביר בגיל 16 וגם אם כן, היית מרגיש את זה סימטרית בשני הצדדים ולא רק בצד אחד.
          בהצלחה

  13. עדי לולו

    הי דנה איך אני יכולה לשלוח לך תמונה של השיער של החלק שאני רוצה לעשות בו ראסטות כדי שתשערי לי כמה זה יעלה לי?

      1. danarasta

        הי דודו
        למספר ראסטות אין קשר לגיל ולא לגובה
        אלא לכמות השיער וגודל הקרקפת
        וגם לטעם אישי והעדפה
        באופן כללי ממליצה 45-50 ראסטות. זה יוצא לא דק מידי ולא עבה מידי

  14. דודו קוקו

    היי דנה,
    אני בן 16.3
    מה מספר הראסטות האופטימלי עבורי?
    אני גבוהה יחסית לגילי.

    תודה דנה

    דודו

  15. סיגל

    היי דנה,
    אני בת 17:ויש לי ראסטות בערך חצי שנה עם צוספות שיער. הלכתי לתקן לפני כחודש וחצי בערך ומאז הן נהרסו ממש מהר בשורש כנראה כי יותר מדי שיחקתי ומשכתי אותם. יש דרך לסדר מבלי לשלם שוב 300 שקל ?
    ועוד שאלה, יש לי פצעים בראש וקשקשים ותמיד מעיריםמלי על זה ןאני ממש רוצה לטפל באיזה בדרך בייתית ופשוטה ואני לא יןדעת איך..
    תודה

    1. danarasta

      הי סיגל
      כשמשחקים הרבה בשורש נתלשות שיערות והצמיחה המחודשת נראית מבולגנת…
      את יכולה לקנות לך מסרגה ולחבר בעצמך את השוונצים לשורש הראסטה
      בקשר לפצעים הראש לכי לרופא עור, הוא ידע להמליץ לך על טיפול.
      תבדקי גם שאין לך כינים, גם הן יכולות לעשות פצעים ולהראות כמו קשקשים

  16. ארתור

    מה הולך דנה

    עשיתי ראסטות יום ראשון (20.12) , זה כאב ועדיין כואב בסדר… הבנתי קיבלתי את זה על עצמי אני יכול לסבול תכאב.
    אבל, יומיים אחרי התחילו גירודים מפחידים בכל נקודה בקרקפת שלי, זה היה לא נסבל ופשוט קרה מצב שאני יושב ולא מפסיק לגרד תראש בזמן שחברים צועקים עליי להפסיק כי זה לא טוב.
    מפה לשם בדקתי כל מני אתרים וזה והם לא ממש עזרו לי עם הקטע של הגירודים, היום בעבודה קרה אותו מקרה, פשוט יושב ומתגרד בגלל שהגירודים פשוט לא נסבל, הקרקפת שלי כבר התחילה ליהיות אדומה מרוב הגירודים (אשכרה שמו עלי אזיקונים כדי שאני לא יתגרד כי זה לא טוב).

    פגשתי מישהי עם ראסטות והיא אמרה לי שהראסטות שלי קשות זה למה מגרד, כשיתרכך זה יפסיק (אחרי פעמיים של חפיפה).
    היום חפפתי כבר בפעם השנייה מאז שעשיתי את הראסטות בתקווה שהראסטות יהיו רכות יותר.

    בקיצור, לשאלתי –
    יש דרך להוריד / להפחית את הגירודים ? כל דרך ?
    מתי אני יכול באמת לחפוף (בלי ה"מומלץ לא לחפוף חודש" וזה)
    מתי ואיך הראסטות שלי יהיו יותר רכות?
    ומתי יפסיק לכאוב לגמרי?
    הם עומדות קצת, מתי הם ישכבו לגמרי שאני יוכל להוריד תראש ולהרים וכל השיער יעוף אחורה בלי כאב?
    סליחה על החפירה ותודה.

    1. danarasta

      במקרים של גירוד לא מוסבר או מוגזם
      ממליצה לגשת לרופא עור
      לרוב זה מתברר כסבוריאה או מחלת עור אחרת הניתנת לטיפול עם תכשירים רפואיים

  17. טגניה אסמרה

    היי דנה ..
    אני גר בנתניה ורציתי לשאול אם את מכירה מקום בסביבה שלי שאפשר לעשות בו ראסטות
    ושאלה שנייה שלי זה האם אני יכול לעשות ראסטות עם שיער שמגיע לי עד האף?

    1. danarasta

      כן אפשר. אם השיער יבש הוא יתפס טוב יותר.
      אני באיזור שלך. חצי שעה נסיעה מנתניה

  18. טלטל

    עשיתי ראסטה והיא לא יצאה כל כך טוב, כדאי לי לשרוף אותה כדי שלא תתפרק ?

    1. danarasta

      לא!
      ישרף לך כל השיער
      אתה יכול לסדר אותה במסרגה ולתת לה זמן

  19. טלטל

    יש לי ראסטה כמעט חודש וחצי והיא לא נראת כל כך עמידה וכבר סידרתי אותה , אם אני אשרוף אותך היא תתחזק ותשמור על הצורה שלה ?

    1. danarasta

      לא!
      היא תתפורר לך ותהרס עוד יותר
      השיער שלך יסריח כולו והוא יכול להדלק
      לגמרי
      תני לה זמן פשוט
      ראסטה חדשה לא נריאית מיד כמו ראסטה ישנה
      או שתסרגי לכצמך במסרגה

  20. קובי

    האם כל אחד יכל לעשות ראסטות, לא משנה סוג השיער?
    אני חייל, שאני משתחרר אני מתכנן לגדל שיער ובשאיפה לעשות ראסטות, השיער שלי קצר וכשהוא מתארך יש לו נטייה לתלתלים, זה בעייתי?

    1. danarasta

      הי קובי. אפשר לעשות ראסטות מכל סוג שיער
      תלתלים הם לא בעיה בכלל

  21. יובל

    כמה עולה לעשות ראסטות לחצי ראש לשיער שעובר את העין

    1. danarasta

      שלום יובל
      שיער עד העין הוא קצר מידיי
      הראסטות עלולות להתפרק לך בחפיפה
      עדיף להמתין לפחות עד שיגיע לקצה האף

  22. דנה

    היי דנה אשמח להמלצה שלך על מישהו או מישהי שעושה ראסטות בשיטה שלך באזור באר שבע והסביבה

    1. danarasta

      הי דנה
      אין אף אחד כזה
      היחידה שעובדת בשיטה שלי היא אודליה והיא בכרכור.
      כנראה שתצטרכי למצוא את הזמן לעשות נסיעה, זה שווה את המאמץ
      הגיעו אליי גם מהערבה אז ב״ש זה יחסית בקטנה.

  23. שני

    היי, רציתי לדעת , אם אני עושה ראסטה אחת בלבד
    כמה זמן זה יקח?
    מה המחיר בערך?
    וישלי שיער נורא חלק , אם אני אוריד אותה אחרי תקופה של כמה חודשים איך החלקת שיער שלי (איפה שעשיתי את הראסטה) תראה ? כמו שאר השיער שלי או שלא יחזור להיות חלק ?
    תודה 🙂

    1. danarasta

      שלום שני
      אפשר לפרק ראסטה והשיער חוזר קדמותו לאחר מספר חפיפות
      זה לוקח 5-10 דקות והמחיר מתחיל ב 40 לראסטה ויורד ככל שעושים יותר ראסטות. ( 3 ב-100, 12 ב 300)

  24. שני

    אוקיי תודה, ושאלה אחרונהה חח עשיתי היום ראסטה אחת ולא הבנתי איך אני צריכה לחפוף? רגיל? (עשיתי רק אחת)

  25. אוראל

    היי אני רוצה לעשות ראסטה תוספת/סינטטית כי אין לי אומץ לאחת אמיתית.. איפה אני יכולה למצוא במחיר סביר ברמת גן?

    1. danarasta

      לא יודעת

  26. יואב אנוך

    היי דנה,
    רציתי לשאול כמה נראה לך יעלה לי לעשות ראסטות כמה זמן זה יקח ובכללי מה את חושבת על קונדלראסטה שבתל אביב.
    אשמח אם תדברי איתי בווצאפ כי אין לי מושג איך לתפעל אימייל (; 0543090065

  27. נועה

    היידנה יש לי 2 שאלות נגיד ואני רוצה לעשות רסטות מזוייפות מחצי שיער ולהשאיק פוני וקצתת שער מאחור שאני יוכל לעשות קוקס או קוקו כמה זה יעלה לי יש לי שיער נפור ועבה הוא מגיע לי עד פס החזייהושאלה באיזה עיר הסניף שלך?

    1. danarasta

      אני לא עושה ראסטות מזוייפות.

  28. טל ס.

    היי דנה ,
    רציתי לשאול אותך כמה דברים:
    1. אם יש מקום במרכז שעושה ראסטות הכי קרוב לשיטה בה את עובדת , בעיקר ראסטות טבעיות עם תוספות טבעיות שאת יכולה להמליץ לי עליו?

    * אני כבר כמה שנים חושבת לעשות ראסטות טבעיות עם תוספות אבל יש לי נטייה לא לסמוך על מקומות שאני לא מכירה .. מכיוון שקראתי את כל ההוראות וההסברים הנ"ל ,
    את המקור הכי בטוח ומוסמך שלי כרגע .. מכיוון שאני קוראת על ראסטות המון וראיתי איך עושים אותן וההסברים שלך די מדוייקים ..

    2. אין לי איך להגיע לכרכור או עין השופט אבל אשמח אם תמליצי לי על מקום במרכז שייתכן ואת מכירה ..

    3. שאלו פה על קונדלראסטה שבתל אביב ולא הגבת .. מה את חושבת על המקום? .. האם המחירים שם שווים את הראסטות והטיפולים שלהם?

    4. ולדבר אחר,
    השיער שלי דק, טיפונת דליל , בין חלק לגלי, מדורג בקצוות, מגיע עד הקו התחתון של החזיה, אם תוכלי בבקשה לשער לי מחיר לראסטות בכל השיער לא כולל את הפוני, עם תוספות טבעיות מדורגות שיגיעו עד עצם הזנב , ובנוסף להן 4 ראסטות בצבעים שונים ..

    תודה וסורי על החפירה אבל אולי היא תועיל לעוד אנשים שמתעניינים כמוני ????

    1. danarasta

      הי טל.
      1. אין אף מקום שעובד בשיטה שלי ושל אודליה במרכז. לא יהיה ולא היה.
      2. אין דבר כזה "אין לי איך להגיע" עולים על אוטובוס ומגיעים. זאת השקעה חד פעמית. ראסטות זה כמעט כמו קעקוע במובן שאין שעשו לך ככה זה ישאר שנים וקשה מאוד לשנות ולתקן. הגיעו אליי גם מהערבה אז מהמרכז זה הרבה יותר פשוט.
      3. הסיבה שאני לא מגיבה בנוגע לקונדלראסטה באופן פומבי היא כי זה נקרא "הוצאת לשון הרע". אין לי עניין להכנס למקומות האלה מול אף אחד. בשורה התחתונה אני מאוד מאמינה בשיטה שלי והיא שונה מהשיטה שלהם.
      4. בקשר למחירים את מוזמנת לדבר איתי בטלפון, לשלוח לי תמונה לווטסאפ או למייל ואוכל לתת לך הצעת מחיר רלוונטית.

  29. טולי תעלולי

    יוווווווו . את פשוט מדהימה!! קראתי הכל,את עונה אחד,אחד,באופן מושלם וברור,לכל שואל .
    ובכן… עשיתי 8 ראסטות בחלק התחתון של הראש, מאז כבר הלכתי לתקן פעמיים, אחת לחודשיים בערך. הבעיה שהראסטות מתעקמות לי והם לא ישרות, יש להם פוזה "שבורה" כזאת, אני די מתבאסת, יכול להיות שהפיה שלי סורגת חזק מדי,או בשיטה לא נכונה?
    שאלה שניה, נתלשו לי המון שערות מהשורש למראית עין נראה כמו קבוצה ענקית של ביתי כינים מסביב לראסטה, גזרנו את הקצוות, האם זה נכון לעשות?
    ואחרונה…. מישהי הציעה לי להיות מודליסטית שלה, ראש מלא בראסטות סינטטיות, האם זה תיחזוק מסובך?
    כשהן סינטטיות,אוכל לפרק במידה ואתחרט?
    או שכל השיער הטבעי שלי ייהרס?
    תמיד חלמתי על ראש מלא, זה יהיה חכם שכולן יהיו סינטטי?
    תודה לך,את מדהימה!

    1. danarasta

      שלום טולי, תודה על המחמאות
      אני לא יכולה להיות בטוחה אבל אני מניחה שהראסטות שלך עבות מידי או מושכות שיער שלא שייך אליהן ולכן הן מתעקמות
      אם נתלשות לך שערות סביר להניח שסורגים לך חזק מידי. השיער לא אמור להתלש
      לגזור את השורש מהקצה יכול לעזור. אפשר גם לצבוע את הראסטה בצבע לשיער והוא מכסה ומעלים את כל הנקודות הלבנות.
      אני לא ממליצה בכלל לשים ראסטות סינטטיות על כל הראש. זה בטח לט מה שחלמת עליו. זה מזוייף, פיאתי ומציק
      כתבתי את דעתי על ראסטות סינטטיות בהרחבה בבלוג. אם עושים ראסטות אז תעשי ראסטות אמיתיות וטבעיות מהשיער שלך
      דבר נוסף שלא הייתי ממליצה לעשות זה לתת למישהי מתחילה "להתגלח" לך על הראש.
      אני לא הייתי מקריבה את השיער שלי לניסויים כאלה. אבל זאת כבר בחירה שלך

  30. עדי

    שלום,
    יש לי תוספות סינטטיות המחוברות לקצה הראסה, אני יכולה לצבוע אותו עם צבע לשיער?

    1. danarasta

      הי עדי
      אי אפשר לצבוע תוספת סינטטית בצבע לשיער

  31. נעמי

    היי עשיתי ראסטות במקום מקצועי עם תוספות שיער. הראסטות של השיער הטבעי שלי דקות יותר מהתוספות ואת זה הם עשו לי בהבטחה שהתוספות הסינטטיות מתקווצות והשיער הטבעי מתנפח. כרגע המצב הוא שיש לי מסה מטורפת וכבידה על הראש. השאלה שלי אם לפי דעתך זה נכון והאם אפשר לזרז תהליכים ולהצר את הראסטות הסינטטיות בסריגה או דילול?!

    1. danarasta

      אמת שהתוספת מתכווצת והשיער מתנפח
      זה לוקח בערך שנה
      ברור שזה כבד בגלל התוספות

  32. ליטל

    אפשרי לחבר ראסטות שמוכנות כבר על השיער ??ואם כן עד כמה המחיר גבוה?(יש לי שיער קצת יותר ארוך מקארה והוא ייבש)

    1. danarasta

      אפשר !!!
      בקשר למחיר, אפשר לשלוח תמונות לווטסאפ ולקבל הערכה מדוייקת.

  33. אור

    היי אני ילד כיתה ט שגר באזור אשקלון ועוטף עזה יש לי שער חלק מאוד ודק מאוד שעובר לי את הפה בכמה מילימטרים, השער שלי ארוך רק בלמעלה של הראש ששמה אני רוצה את ראסטות סטייל גאמייקני.השאלה שלי כמה דבר כזה עולה והאם את מכירה מישהו טוב באזורי?

    1. danarasta

      הי אור
      לצערי אני לא מכירה מישהו באיזור הדרום שעושה ראסטות
      זה יכול לעלות עד 500

  34. יובל רון

    היי, עשיתי 9 ראסטות- שתי שורות, מתוספות שיער טבעי. השיער שלי ממש ארוך (עובר את התחת) ככה שגם הראסטות מאוד ארוכות וכבדות ????
    אני ממלצרת אז אני מחוייבת לאסוף את השיער שלי ולאחר כמה ניסיונות כושלים אני די אובדת עצות ????
    אשמח אם יש לך כמה טיפים לחלוק איתי, תודה רבה!

    1. danarasta

      אפשר לקשור את הראסטות מעל הקוקו
      ללפף מעל הראש
      לקשור עם קליפס
      פשוט תנסי

  35. מריה

    היי אני מעוניינת לעשות ראסטות על כל הראש, השיער שלי דליל והוא מגיע עד כתפיים, השאלה שלי אם כדי לעשות את הראסטות בחול או בארץ. פשוט אמרו לי שאם אני עושה בחול פה בארץ לא ידעו איך לעשות תיקונים בהמשך כי בכל מקום יש להם שיטה אחרת.

    1. danarasta

      הי מריה
      אין קשר בין השיטה שנעשו הראסטות לבין התיקונים.
      גם אם בחול וגם בארץ, את צריכה "ליפול" על ידיים מקצועיות.
      בארץ יש מספר מצומצם של אנשים מקצועיים ומספר גדול של פחות מקצועיים, אני מניחה שככה זה בכל מקום.
      יצא לי לראות עבודות יפות שנעשו ברוסיה ובתאילנד ומאידך יצא לי לראות עבודות רשלניות מהודו ומצרפת… זה ממש תלוי מי עושה לך…
      כדאי לראות תמונות לפני ולעשות תיאום ציפיות מדוייק, למשל כדאי לציין את העובי הרצוי של הראסטות ואפילו למצוא תמונות לרפרנס של ראסטות שאהבת.

  36. קרין

    היי דנה יש לי חצי ראש ראסטות משיער טבעי ואני הרבה זמן רוצה לעשות ראסטות גם בשאר השיער שהוא בלי ראסטות. את מכירה מקום שהוא דיי זול להשלים לראש? ועוד שאלה, כמה ראסטות את חושבת שאצטרך עוד להוסיף כדי להגיע לראש שלם של ראסטות?

    1. קרין

      היי דנה זאת קרין שכחתי להוסיף שאני מאיזור הקריות

      1. danarasta

        היי קארין אני נמצאת לא רחוק ממך, אני לא יודעת מה זול בשבילך אני בטוחה שתצליחי למצוא אפילו מי שיסכים לעשות לך בחינם, השאלה אם חשוב לך שזה יהיה יפה ואחלה
        מחצי ראש יכולות לצאת 25 ראסטות ואפילו יותר
        ואת מוזמנת לשלוח תמונה אגיד לך בדיוק

  37. סתיו

    את מכירה מישהו שעושה ראסטות באזור עפולה ואם הם עושים גם רק ראסטה אחת?
    שם ומס' פאלפון

    1. danarasta

      אני נמצאת ממש קרוב לעפולה, 20 דקות נסיעה

  38. עידו

    היי. עשיתי רסטות חדשות וקבעתי תור לחודש וחצי אחרי אבל אני חושב שהן מתפרקות מהר מידיי. איך יודעים אם צריך להקדים את התור? )יש לי שיער מאוד מתולתל)

    1. danarasta

      אתה יכול להקדים אם לא נוח לך ומרגיש לך מבולגן אבל בדרך כלל עדיף לתת להן קצת להדחס ולצמוח כדי שהסידור הראשון יהיה יותר אפקטיבי

    2. danarasta

      בחודשיים הראשונים של הראסטות הן מתהדקות ומתנפחות. הן לא מתפרקות אלא מתהדקות.
      חלק מתוצאת הלוואי של התהליך הוא יציאה של שיערות ומראה שיכול להראות מבולגן יחסית ליום שבו יצאת מהסטודיו.

      לאחר חודש וחצי או חודשיים בסידור הראשון כל השוונצים יוכנסו למקומם.

      אם מפריע לך המראה שלהן מבולגן, אתה תמיד מוזמן.

      1. יונתן

        היי קוראים לי יונתן, רציתי לשאול באותו הנושא, עשיתי ראסטות עד גובה הסנטר בערך על החלק עליון של הראש ויוצאים לי שוונצים כאלה מהקצה של הראסטה וחלק גם מלמטה האם זה טבעי אחרי רק 4 ימים או שזה עבודה לא טובה?

        1. danarasta

          זה לא אומר בהכרח שהעבודה לא טובה. לראסטות לוקח זמן להיסגר. בהתחלה צריך סבלנות. אחרי הסידור השני כבר יוצאים פחות שוונצים

  39. דבורה

    היי שלום רציתי לשאול אם ראסטות יכול להיות פיתרון לטריכוטילומניה המצב של השעיר די דליל

    1. danarasta

      הי דבורה
      אני טריכוטילומנית בעצמי. הראסטות הן התרופה והטיפול שלי וככה בכלל הגעתי לעשות ראסטות
      אני מאוד ממליצה לעשות ופותרת את כל הבעיות באיזורים דלילים בעזרת תוספות. מוזמנת לדבר איתי אשמח לעזור

  40. בייב

    נהיתה לי ראסטה בשיער בלי שעשיתי כלום. איך אפשר לפרק אותה? השיער שלי מתולתל ממש (כאילו בקבוקים כזה)

    1. danarasta

      הי. צריך הרבה סבלנות. מפרקים מהקצה בעזרת מסרק או מזלג לאט לאט. אין קסם זה עניין של סבלנות.

  41. ירין

    היי דנה נוצרה לי ראסטה טבעית בשיער ואני רוצה לפרק אותה ולא לגזור את השיער. יש אפשרות כזאת? אם כן את מכירה מישהו שמפרק באזור ירושלים?

    1. ירין

      וכמה זמן לוקח לפרק ראסטה טבעית אחת (חצי שיער ) על שיער יחסית ארוך ומתולתל?

    2. danarasta

      הכל אפשר לפתוח זאת רק שאלה של זמן וסבלנות

  42. נדב

    היי דנה,
    היה לי ראסטות והסתפרתי. הבנתי שניתן לשמור את הראסטות ולחברן חזרה לשיער מאוחר יותר.
    שמרתי אותן בשקית ולאחר מספר חודשים הצטבר עליהן טחב ונהיה להן ריח של טחב.
    רציתי לשאול איך ואיפה צריך לאפסן אותן ? והאם צריך לחפוף אותן מדי פעם ?
    תודה

    1. danarasta

      הי נדב
      אני מנחשת ששמרת את הראסטות בשקית סגורה
      לא בטוח שאפשר להציל אותן, תנסה להשרות אותן במים עם חומץ.
      עובש מתפתח בתנאי רטיבות. כדי לשמור על הראסטות צריך לאחסן אותן בקופסת נעליים מאווררת עם שקיות סופחות לחות כמו שיש במוצרי חשמל חדשים או עם שקית רשת עם אורז שיספח לחות.
      לא לחפוף, זה עוד סיכון לרטיבות. אם הן מאוחסנות בקופסה אין להן ממה להתלכלך.

      1. יעקב

        אהלן אני יעקב
        אשמח לדבר איתך בפלאפון

  43. עינבל

    היי דנה, אני רוצה לעשות ראסטות אבל אני לא רוצה לבטוח על כל מקום לזה, אני גרה באזור המרכז (תל אביב) יש לך המלצות במקרה?
    תודה

    1. danarasta

      תל אביב זה 50 דקות נסיעה ממני. מזלנו שישראל קטנה.
      מגיעים אליי הרבה מאיזור המרכז וגם דרומה.
      זה פשוט נראה אחרת, אוירה אחרת, חלוקה אחרת סריגה אחרת זה פשוט לא אותו דבר ובגלל זה
      אין לי על מי להמליץ לך באיזור המרכז.
      בכל מקרה אני בחופשה עד 20.10. או שתתאפקי או שתנסי לתפוס את אודליה בכרכור.

  44. איילת

    היי דנה, הנחישות שלך לעזור לא מובנת מאליה (:
    אני רוצה לנסות לעשות לי ראסטה או שתיים ולא כלכך הבנתי את השלב של אחרי החלוקה והצמות. באיזה קשר מתחילים וממשיכים את הראסטה? קשר "אצבע" (כמו התחלה של שרוכים? תודה רבהה!

    1. danarasta

      נורא קשה להסביר אאת הקשירה זה לא קשר רגיל כמו של נעלים אלא שילוב של השיערות אחת בשניה והידוקן כלפי מעלה.

  45. רוני

    היי דנה, אני רוצה לעשות ראסטות רק בחצי מהשיער (החלק התחתון) אני בת 15 וחשבתי על לעשות ראסטות עם תוספות סינטטיות.
    כל כמה זמן צריך לחפוף ? איך אני חופפת רק חלק מהשיער?
    יש לך המלצות למקומות באיזור באר שבע ?
    ואחרי כמה זמן זה אורך ?

    1. danarasta

      הי רוני
      בדרך כלל כשעושים ראסטות בחלק התחתון של השיער עושים 3 שורות, כ 12-15 ראסטות, זה רבע מהראש.
      אין שום סיבה לעשות סינטטי, עדיף להשתמש בשיער טבעי, המחיר הוא אותו מחיר והתוצאה שמיים וארץ.
      שיער סינטטי זה סיבי פלסטיק, הם לא נעימים למגע ולא נראים אמיתיים.
      ולא, אני לא מכירה מישהו שעושה טוב שם.

  46. מאור

    היי דנה
    יש לי שיער די דליל עד המוטנים עם גלח בצד
    רצתי לדעת מה העלות בערך? לראסטות בכל הראש ללא תוספת שיער

    1. danarasta

      הי, אני נותנת הצעות מחיר לאחר שרואה תצמונה כדי להימנע מבעיות של תיאום ציפיות.

  47. נטע סיבוני גלילי

    האם את ממליצה על מישהו באזור באר שבע שעושה ראסטות טובות?
    ובכל מקרה, מה פרטי הקשר שלך?
    תודה

    1. danarasta

      לא מכירה מישהי בבאר שבע.
      אפשר ליצור איתי קשק בווצאפ 0546441241

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.