אם תכננתם לעשות ראסטות לעצמכם או לחבר, כדאי שתיצמדו למספר כללים, כדי למנוע נזקים וטעויות קריטיות .

החלק הכי חשוב בעשיית הראסטות הוא חלוקת הקרקפת. את  החלוקה הראשונית קשה מאוד לשנות ולתקן בהמשך וזהו המדד העיקרי שיקבע את מספר הראסטות, עוביין ואת המראה הסופי. בשלב החלוקה יש לחלק את הקרקפת לחלקים שווים, בקווים נקיים ועגולים, כדי שהראש לא יראה כמו לוח משבצות.

סביבות  50 ראסטות זה מספר אופטימלי.  ראסטות עבות תתקבלנה אם תחלקו לכ 40-45.  ראסטות דקות, זה סביבות 60-65. דקיקות מאוד 70-80 פחות מומלץ כי קשה לתחזק אותם בהמשך.
אין לחלק לפחות מ 40 ראסטות, הן יוצאות עבות מידיי, רחוקות אחת מהשנייה וזה נראה בדרך כלל רע.

מתחילים לחלק את השיער מהעורף, את השורה הראשונה מהעורף מחלקים ל3 או 4 חלקים שווים וקושרים בגומיות קטנות קרוב לראש או צמות. לא לקשור עדיין! נתחיל לקשור את השיער לראסטות רק לאחר שהראש כולו מחולק, החלוקה יצאה סימטרית ואנחנו מבסוטים ממנה.
עבור שיערות העורף הדקות נחלק ראסטות נפרדות מתחת לשורה הראשונה.
אחרי שתי שורות במעלה העורף, כאשר כל ראסטה בשורה שניה היא בין שתי ראסטות (לא מעליהן בצורה אנכית), נחלק שתי שורות מעל האוזן בכל צד. כשאני אומרת שורות הכוונה לאסוף קווצות בצורה מעוגלת ולא שביל ישר. לפחות 3 ראסטות בכל שורה , ונשלים את השורה השניה מסביב לראש דרך העורף (ללא החלק הקדמי) בצורת חצי מעגל.  מעליה שורה נוספת מהרקות לאורך הראש מאחור. אחרי שהמעגל האחורי מחולק, נחלק את השיער בחלק העליון של הראש כך שלא יהיה שביל ישר באמצע שחותך את הראש, אלא בפיזור טבעי המזכיר את דוגמת השריון של הצב. מחלקים את השיער מהקודקוד לכיוון המצח כאשר את השורה הקדמית מעל המצח ניתן לחלק ל 3 או ל4 ראסטות .

הצלחתם? ספרתם? יצאו מספיק ראסטות? האם כל השבילים לבנים ואין שיערות חוסמות אותן? האם הפיזור סימטרי? בשלב הזה אל תתעצלו לפרק אם לא יצא כמו שרציתם ותקדישו לעניין זמן וסבלנות. יופי! אפשר להתחיל לקשור.

יש לפתוח את הקווצה לחצי מזווית אחת ולהדק את הקשר לכיוון השורש (עם הגומיה או במקום הצמה) כל פעם כך שמתקבל קשר הדוק ועגול לאורך קווצת השיער, כשקושרים את הראסטה לבד זה לוקח המון זמן, אבל התוצאה שמתקבלת יפה אחידה וחזקה, . אפשר למרוח מעט שעוות דבורים (Bees-wax),  שתעזור להדביק את השוונצים לראסטה. לא חובה.

השתדלו לחפוף את השיער כמה שפחות פעם בשבוע-שבועיים בהתחלה זה ממש מספיק ואז בהדרגה להעלות את מינון החפיפות. עד לפעם בשבוע. אמנם הראסטות נראות נפוחות ורכות בהתחלה אך עם הזמן הם יתקשו ויהפכו לראסטות חזקות. התהליך לוקח בין 3 חודשים לחצי שנה.

יש לדאוג להפריד בין הראסטות כל שבוע, כלומר לפרום שערות סוררות שבורחות מראסטה אחת לשנייה. אם נשארו שיערות קטנות שנשארות מסביב מבולגנות, מכניסים אותן לתוך הראסטה בעזרת מסרגה בעובי 0.75- 0.6  הפעולה הזו גם מחזקת את הראסטה ומהדקת אותה. רצוי לחזק את הראסטה מדי פעם  בעזרת מסרגה.

לאחר חודשיים מומלץ להגיע לסידור שורשים ולתיקונים כ 3-4 פעמים בשנה כדי למנוע התעוותות של הראסטות ולשמור עליהן מסודרות ואסתטיות.

בהצלחה.

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. עדי

    הי דנה רצית להיתייעץ ולקבל הסבר אם אוכל
    עשיתי ראסטות ופחות מחצי אורך הראסטה סרגו לי ואת שאר הראסטה פשוט גילגלו והתיזו אדים חמים רציתי לשאול אם זו גם שיטה לעשות ראסטות ואם זו שיטה טובה ואם לא האם אפשר פשוט לשנות ולהמשיך לסרןג את השאר בתודה מראש

    1. danarasta

      אדים חמים ממיסים ומקבעים שיער סינטטי.
      הם לא עושים כלום לשיער אמיתי.
      השיטה יוצרת גלגולי כאילו ראסטה סינטטית ולא ראסטה אמיתית שנעשית מדחיסת קשרים .
      השיטה מהירה בהרבה מקשירת השיער ויכולה לתת לתטספת מראה מסויים שדומה לראסטות, זאת שיטה יותר זולה ומסחרית מאשר קשירה.

  2. אמנון

    אני בן ויש לי שיער חלק וקצר (לא כל כך קצר) וניסיתי לעשות rip and twist ישבתי על זה שעות אבל זה תמיד מסתבך לי !! לא יוצא לי ראסטה …?

    1. danarasta

      באמת נראה לי שמלצפות בקטע יוטיוב אפשר ללמוד לעשות ראסטות
      ובטח שלא לעשות אותן טוב. בכל מקרה שיטת טוויסט עובדת רק עם שיער אפריקאי מקורזל

      1. אמנון

        יש לך מספרה ?

        1. danarasta

          כן, יש לי סטודיו בקיבוץ עין השופט שבו אני עושה ראסטות וגם טיפולי שיער אחרים

  3. נתנאל חי

    מה קורה יש מצב להמליץ לי באזור המרכז על מקום שעושים בו ראסטות טובות ובזול?

    1. danarasta

      הי נתנאל, העמדה שלי אמנם לא הכי אובייקטיבית
      אבל אני לא חושבת שהמקומות במרכז עושים עבודה טובה במיוחד.
      אם אתה מחפש את הזול תוכל למצוא מתלמדים שיעשו לך גם בחינם.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.